Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

George Topalov, senior sales manager Vertiv: „Ne diferenţiază îmbinarea dintre forţa şi expertiza unei companii globale şi flexibilitatea unui start-up“

24 Septembrie 2019



Centrele de date au devenit în ultimul deceniu pilonii transformării digitale, fără de care Cloud Computing, Internet of Things sau 5G nu ar fi decât niște concepte lipsite de șansa materializării. Pentru a vedea încotro se îndreaptă industria Data Center, am discutat cu George Topalov, senior sales manager Vertiv, despre cele mai noi evoluții din zona Edge Computing, despre modul în care adopția 5G va influența dezvoltarea centrelor de date, dar și despre politica Vertiv în România și programul de parteneriat lansat recent la nivel global.

Cum este concepută strategia Vertiv pentru piaţa din România? Aveţi în vedere localizarea strategiei, există diferenţe specifice pentru piaţa noastră sau doar implementați strategia globală?

Obiectivul Vertiv este acelaşi în întreaga lume: vrem să oferim clienţilor cele mai bune soluţii şi să fim acolo unde ei au nevoie să fim. Piaţa din România oferă o mulţime de oportunităţi, iar avantajul nostru este că suntem pregătiţi să ne modelăm astfel încât să le valorificăm şi să obţinem rezultate.
Strategia noastră pentru România are la bază strategia globală Vertiv, însă ne-am concentrat pe dezvoltarea pieţei de IT şi pe extinderea bazei de date cu distribuitori, folosind programe şi training-uri adaptate pentru ei.

Cum va arăta Centrul de date al viitorului?

Viitorul arată promiţător, iar evoluţia este tot mai alertă. De exemplu, în 2014 am invitat 800 de profesionişti IT din întreaga lume să-şi împărtăşească viziunea privind centrul de date al viitorului, într-un demers complex numit Data Center 2025: Exploring the Possibilities.
Astăzi, la 5 ani distanţă, raportul parţial de evaluare – Data Center 2025: Closer to the Edge – ne arată schimbări fundamentale, unele dintre ele aproape insesizabile în cercetarea iniţială:
♦ În 2014, tehnlogia EDGE era doar un trend. Acum lucrurile s-au schimbat, iar per ansamblu respondenţii estimează că numărul site-urilor lor de tip EDGE va creşte cu 226% în intervalul 2019 – 2025. Cifrele sunt impresionante şi infrastructura va trebui dezvoltată pentru a face faţă acestor provocări.
♦ O altă temă de discuţie este energia electrică – dacă în 2014 participanţii estimau că 34% din necesarul alimentării centrelor de date va proveni din energia solară şi eoliană, acum procentul a scăzut la 21% – o perspectivă în continuare optimistă, dar ceva mai cumpătată, aş spune.
♦ Nu în ultimul rând – forţa de muncă. La nivel global, 16% dintre participanţi estimează că se vor pensiona până în 2025, ceea ce va duce la exacerbarea unei probleme existente, respectiv forţa de muncă insuficientă.
Anticiparea şi analiza acestor tendinţe, înţelegerea şi implicarea în aceste transformări ne ajută să definim centrul de date al viitorului, care să răspundă eficient tuturor acestor nevoi.

În raport cu trendul EDGE pe partea de centre de date, vă consideraţi vizionari? De ce?
Vertiv este o companie vizionară şi nu am ajuns unde suntem astăzi din întâmplare: prin tot ceea ce facem ne asigurăm că în spatele fiecărei tendinţe se află soluţii relevante şi tehnologii high-end.
EDGE computing este, de câţiva ani, unul dintre cele mai dezbătute concepte din zona de IT. La începutul lui 2018, am iniţiat un audit de anvergură pentru a afla care sunt principalele utilizări ale EDGE la ora actuală şi ce noi utilizări ar putea apărea în anii următori. Din 100 de exemple identificate iniţial, lista a fost restrânsă la 24, considerate a fi cele mai importante din perspectiva relevanţei, a potenţialului de creştere şi a impactului financiar. Deşi diferite, aceste 24 de utilizări aveau ceva în comun: caracteristicile datelor sau, ceea ce numim, abordarea centrată pe date.

Am putut identifica, astfel, 4 arhetipuri:
♦ Data Intensive – utilizări în care volumul de date este atât de mare, încât este necesară o stratificare a resurselor de arhivare şi computing între endpoint şi cloud, pentru a reduce costurile de lăţime de bandă şi latenţa.
♦ Human-Latency Sensitive – aplicaţiile în care latenţa are un impact negativ asupra experienţei de utilizare a unei tehnologii sau a unui serviciu de către o persoană.
♦ Machine-to-Machine Latency Sensitive, arhetip similar Human-Latency Sensitive, cu excepţia faptului că dispozitivele au o toleranţă şi mai redusă la latenţă, din cauza vitezei la care acestea procesează datele.
♦ Life Critical, ce defineşte aplicaţiile cu impact asupra sănătăţii sau siguranţei oamenilor, astfel încât prezintă o toleranţă foarte scăzută la latenţă şi cerinţe extrem de ridicate privind disponibilitatea.
Identificarea arhetipurilor este un pas important spre definirea unei infrastructuri capabilă să susţină expansiunea EDGE şi vom continua să lucrăm pentru a face lucrurile cât mai simple şi mai rapide cu putinţă.

Cum vă poziţionaţi pe piaţă? Care sunt principalele elemente care vă diferenţiază de competitori?
La nivel global, Vertiv este unul dintre cei mai mari furnizori din domeniul tehnologiei pentru centrele de date şi are o echipă de peste 19.700 de angajaţi. Suntem lideri de piaţă în segmentul echipamentelor de climatizare pentru centrele de date, dar şi un jucător important în segmentul echipamentelor electrice şi al serviciilor specifice pentru centrele de date.
Ceea ce ne diferenţiază este îmbinarea dintre forţa şi expertiza unei companii globale, cu o cifră de afaceri de miliarde de dolari, şi flexibilitatea unui start-up, iar acest lucru este valabil în fiecare piaţă în care activăm.
Sediul nostru central din România se află la Cluj-Napoca, unde o echipă de peste 300 de profesionişti asigură operaţiunile din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi chiar la nivel global. Am inaugurat recent noul sediu de la Cluj, fiind pregătiţi pentru extinderea capabilităţilor existente Global Business Service.
Forţa noastră de vânzări este localizată în Bucureşti, unde avem o reprezentanţă comercială Vertiv. Aşa cum spuneam, în piaţă există o mulţime de oportunităţi, aşa că luăm în calcul o extindere a prezenţei locale în anii următori.

Care sunt principalii clienţi ai Vertiv şi cum îi abordaţi? Cu ce argumente vă câstigaţi noi clienţi?
Nu există o reţetă a succesului. Pentru noi, fiecare client este un partener şi vrem să dezvoltăm şi să livrăm soluţii perfect adaptate nevoilor lor specifice.
Portofoliul global de clienţi al Vertiv este unul extins, începând cu Alibaba, Alstom, America Movil, AT&T, China Mobile, Equinix, Ericsson, Reliance, Siemens, Telefónica, Tencent şi până la Verizon şi Vodafone. La nivel local, colaborarea noastră cu Evobits – o companie specializată în dezvoltarea de software şi minarea criptovalutelor – este o poveste de succes. Compania s-a extins extrem de rapid, de la o capacitate de 1MW în 2017, la peste 4.5MW şi avea nevoie de o infrastructură care să poată ţine pasul cu această creştere, în cel mai eficient mod posibil. Am acceptat provocarea şi am furnizat echipamente de răcire de ultimă generaţie, cu performanţe remarcabile, în pofida factorilor de mediu.
Satisfacţia şi încrederea clienţilor sunt esenţiale, aşa că le oferim soluţii personalizate, fiabilitate şi agilitate. Este o abordare câştigătoare de ambele părţi, cu rezultate pe termen lung.

Cum resimtiţi schimbările din piaţa de telecomunicaţii locală?
Este un moment interesant pentru industria noastră, pentru că transformarea digitală, alături de dispozitivele bazate pe IoT şi cererea pentru transferuri de date mai rapide determină toţi jucătorii să se adapteze şi să îşi îmbunătăţească infrastructura.
La ora actuală, operatorii de telecomunicaţii din România au peste 20 de milioane de consumatori, iar tehnologia 4G este disponibilă la nivel naţional, următorul pas fiind tranziţia către 5G. Într-un context atât de dinamic, optimizarea este cuvântul cheie. Scalarea infrastructurii pentru a ţine pasul cu cererea pentru comunicaţii mobile este o provocare în sine, dar să faci acest lucru într-un mod sustenabil şi eficient din punct de vedere al consumului de energie este o întrebare în plus la care trebuie să răspundă o industrie aflată în continuă creştere.
Produsele noi, mai eficiente, sunt o parte a soluţiei – un exemplu fiind redresorul cu eficienţă 98%, prin care cei care deţin sisteme sau operatorii îşi pot optimiza consumul de energie, indiferent de gradul de încărcare. Lucrăm alături de operatorii de telecomunicaţii pentru a face centrele de date mai eficiente din punct de vedere energetic, implementând soluţii noi de manangement termic şi UPS (surse de alimentare neintreruptibilă), graţie Vertiv Energy Optimization Service.
Oferta noastră ESaaS (Energy Savings as a Service) devine din ce în ce mai atractivă pentru operatorii telecom, dovadă fiind succesul colaborării cu Telefónica. Potrivit contractului, Vertiv va asigura ESaaS pentru centrele şi punctele de acces ale Telefónica din Europa şi America, acoperind toate etapele, de la evaluarea iniţială, la servicii complexe de mentenanţă, în următorii 10 ani.
Studiul derulat de 451 Research, una dintre cele mai importante companii de research şi consultanţă, consideră 5G drept cel mai mare şi mai dificil upgrade cu care s-a confruntat industria telecomunicaţiilor până acum şi vrem să contribuim pentru a facilita acest proces.

Ce ne puteţi spune despre noul program de parteneriat pe care l-aţi lansat recent?
Programul nostru pentru parteneri – VERTIV PARTNER PROGRAM (VPP) – este dezvoltat pornind de la câteva cuvinte cheie: inovaţie, oportunităţi, suport şi rezultate. Acesta le permite să ofere mai multe soluţii, să beneficieze de asistenţă, să îşi maximizeze profitul şi, nu în ultimul rând, să deţină controlul asupra platformelor EDGE.
VPP se bazează pe trei categorii de parteneriat şi oferă o serie de beneficii atractive, precum:
♦ Partners Portal, unde partenerii pot accesa beneficii exclusive;
♦ Vertiv University, prin care le oferim partenerilor training-uri online complexe în domeniul tehnic sau al vânzărilor, dar şi o serie de certificări;
♦ Vertive Incentive Platform (VIP), prin care le oferim un mecanism de recompensare a performanţelor în vânzări;
♦ Asistenţă specializată în domeniul vânzărilor şi configurării, pentru simplificarea întregului proces;
♦ Resurse de marketing şi pentru înregistrarea proiectelor, discount-uri şi finanţare pentru dezvoltarea platformelor de marketing
Vertiv are unul dintre cele mai bune programe de parteneriat existente la nivel de industrie şi a primit numeroase distincţii în acest sens. Însă dincolo de concepte, strategii şi premii, rezultatele VPP sunt cele care vorbesc de la sine.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite